Dualar Her zaman okuyacağınız dua dualar - 1

1. Allahım! Rahman, Rahim, Kerim, Hamid, Mecid, Melik, Selam, Mümin, Müheymin, Aziz, Cebbar, Mütekebbir, Halık, Evvel, Ahir, Zahir, Batın, Bari, Musavvir, Tevvab, Vehhab, Bais, Varis, Kadim, Mukim, Ferd,  Hay, Kayyum, Samed, Adl, Kuddus, Settar, Celil, Cemil, Latif, Fettah, Alim, Ehad, Samed ve Sultan isimlerini ve Senin zikredilmesinden hoşlandığın tüm isimlerini ve Sevgili Habibin Hazreti Muhammed Mustafa sallallahu aleyhi ve sellemi şefaatçi yaparak Sen’den istiyor ve dileniyorum.
2. Allah’ım! Sevgili Habibin Hazreti Muhammed Mustafa sallallahu aleyhi ve selleme selam ederim. Sen ulaştır Ya Rabbi! Beni, ailemi, evlatlarımı, şu hizmete zerre miktar sahip çıkan herkesi ve bütün Müslümanları O’nun ümmeti olarak yaşat ve öldür ve şefaatine nail eyle Ya Rabbi! 
3. Allahım! Bütün Nebilere, mürseline, mukarreb meleklere, gök ve yer ehlinden salih kullarına salat ve bereket ihsan eyle!

4. Allahım! Hak etmediğimiz halde vermiş olduğun tüm nimetlerden dolayı Sana sonsuz hamd ve sena ederiz.
5. Allahım! Bizleri Sana gereği gibi kulluğa muvaffak eyle!
6. Allahım! Bizi Senden uzaklaştıracak şeylerden ve meşguliyetlerden uzak eyle!
7. Allahım! Bizleri Seni gereği gibi zikreden, Sana gereği gibi ibadet yapan, Sana gereği gibi hamd eden, yolunda gereği gibi mücadele veren kullarından eyle!
8. Allahım! Bizleri şuradan eli boş olarak dönenlerden eyleme! Senin rızanı kazanma adına ulaşmamız gereken kıvama ulaştır.
9. Allahım! Beni takva ehlinden eyle!
10. Allahım! Beni şeytanın hilelerinden ve şeytana kanmaktan muhafaza eyle!
11. Allahım! Beni dünyaya meyletmekten muhafaza eyle. Dünya sevgisinden beni uzak eyle. dünyaya aldanmaktan koru! Dünyayı ahiretini kazanmak için kullananlardan eyle!
12. Ey Rabbim! Nefsime, insi ve cinni şeytanlara karşı ben mağlubum. Bana yardım et!
13. Allahım! Beni daima Seni anan ve emirlerine itaat etme gayretinde olan/itaat eden kullarından eyle!
14. İnsanların Rabbine,insanların yegane Hükümdarına, insanların İlahına sığınırım. İnsanların kalplerine vesvese veren insi ve cinni şeytanların şerrinden Allah'a sığınırım!
15. Allahım! Bizleri kaldırmayacağımız imtihanlara tabi tutma! Vermiş olduğun imtihanları da Senin rızana uygun bir şekilde geçmeyi lütfeyle. Bizlere dünyevi musibetleri kolaylaştır ve tahammülümüzü artır. Bizlere dini musibet verme!
16. Allahım! Beni ve zürriyetimi şeytanın şerrinden koru!
17. Allahım! Beni Senin rızanı kazanmak için alan, veren, seven, buğzeden ve hayatını Senin rızana uygun şekillendirip geçiren bir kulun eyle!
18. Allahım! Ömrümü bereketli eyle. Ölümümü hayırlı eyle. Huzuruna mahcup olarak gelmeme müsaade etme. Beni razı olduğun kullarından eyle.
19. Allahım! Beni Kendinden başka hiç kimseye muhtaç eyleme.
20. Allahım! Beni malının şükrünü eda etme gayretinde olan, iktisat ile kanaat eden ve israf etmeyen kullarından eyle!
21. Allahım! Beni ihlas ile amel yapan, muhlasin sırrına ermiş kullarından eyle!
22. Allahım! Beni riyadan, sum'adan, gösterişten, birileri görsün-bilsin ve takdir etsin diye iş yapmaktan muhafaza eyle!
23. Allahım! Beni Seni seven ve Seninde sevdiğin, senden hakkıyla korkan salih kullarında eyle!
24. Allahım! Gönlümü Senin sevginle doldur. Başka sevgilerin gönlüme yerleşmesine müsaade etme!
25. Allahım! Beni Efendimiz sav'in sünnetine uygun yaşayan, O'nun aşkıyla yanan ve şefaatine nail olan kullarından eyle!
26. Allahım! Ürpermeyen kalpten ve yaşarmayan gözden Sana sığınırım. Kalbimi ürperen bir kalp, gözümü de Senin aşkın ve günahlarından dolayı ağlayan bir göz yap!
27. Allahım! Beni daima ölümü hatırlayan ve ölüme hazrılanma gayretinde olan kullarından eyle. Bana hayırlı bir ölüm lutfeyle!
28. Allahım! Beni ahir zaman davasında vazifelendir. Senin rızan haricinde hiç bir beklentiye girmeden son nefesime kadar koşturmaya muvaffak eyle!
29. Allahım! beni Senin rızanı kazanan kullarından eyle!
30. Allahım! Uhuvetimizi kamil eyle. Aramıza fitne fesadın girmesine müsaade etme.Bizleri sahabe efendilerimiz gibi birbirine dost ve birbiri için yaşayan fenafil ihvan sırrına ermiş kullarından eyle! Bizden dolayı kimseye özellikle dinine ve hizmetine zarar gelmesine müsaade etme!
31. Allahım!Beni boş/faydasız söz ve işlerden uzak duran kullarından eyle!
32. Allahım! Beni gördüğü yanlışı gereği gibi düzeltme gayretinde olan, üzerine düşen vazifeyi yapmış olarak huzuruna gelen kullarından eyle!
33. Allahım! Beni Senden gelen ihtarların farkında olan ve kendini düzelten kullarından eyle!
34. Allahım! Beni önüne çıkardığın fırsatları değerlendiren kullarından eyle. Gaflet bataklığına düşmeme müsaade etme!
35. Allahım! Beni daima hayır peşinde olan, şerden uzak duran kullarında eyle!
36. Allahım! Aldanmaktan ve aldatmaktan beni uzak eyle!
37. Allahım! Bizi, nefsine, ailesine, çevresine zulmeden olmaktan ve zulme uğramaktan muhafaza eyle!
38. Allahım! Bizi kabir azabından, kahrının azabından ve cehennem azabından muhafaza eyle!
39. Allahım! Bizi kadının fitnesinden, şerrinden ve belasından muhafaza eyle!
40. Allahım! Bizi ahirzaman fitnesinden, deccalin fitnesinden, dini ve dünyevi fitnelerden muhafaza eyle!
41. Allahım! Bizi, dalalete düşmekten, gafletten, bidatlardan, kötülük ve pisliklerden muhafaza eyle!
42. Allahım! Bizi nefsi emmarenin şerrinden muhafaza eyle!
43. Allahım! Bizi tenkitçi olmaktan, düzeltmek yerine tenkit etmek ile meşgul olmaktan muhafaza eyle!
44. Allahım! Bizi gıybet etmekten, sui zan etmekten, sui zanna vesile olmaktan ve tecessüsten muhafaza eyle!
45. Allahım! Gözlerimizi haramdan muhafaza eyle!
46. Allahım! Zinaya meyletmekten ve zina etmekten bizleri muhafaza eyle!
47. Allahım! Yalan söylemekten ve yalana meyletmekten bizi muhafaza eyle!
48. Allahım! Bilerek yada bilmeyerek şirke girmekten bizleri muhafaza eyle!
49. Allahım! Bildiğimiz bilemediğimiz bütün günahlarımızdan dolayı bizi affeyle. Bir daha bu günahlara düşmemize müsaade etme!
50. Allahım! Bildiğimiz yada bilemediğimiz bütün ihtiyaçlarımızı gider.
51. Allahım! Bizlerde bulunan kötü alışkanlıkları bizlerden al, hayra tebdil eyle. Huzuruna mahcup olarak gelmemize müsaade etme. Bu kötü alışkanlıklardan kurtulmak için iradelerimize güç ver ve bizi muvaffak eyle!
52. Allahım! Bizi doymayan nefisten, firavunca isteklerde bulunan nefisten muhafaza eyle!
53. Allahım! Bizi/devletimizi ve bütün müslümanları, kafirlerin/  fasıkların/ münafıkların ve zalimlerin şerrinden muhafaza eyle!
54. Allahım! İlmimizi, imanımızı, basiretimizi, anlama kabiliyetimizi, takvamızı, ibadetimizi, ibadet ve hizmet etme aşk ve şevkimizi, ferasetimizi, ihlas ve samimiyetimizi, uhuvvetimizi ziyadeleştir ve kamil eyle!
55. Allahım! Gönüllerimizde olanı hakkımızda hayırlı eyle, hakkımızda takdir buyurduğuna da gönlümüzü razı eyle!
56. Allahım! yanlış kararlar vermemize ve yanlış işler yapmamıza müsaade etme. Rızana uygun kararlar almayı ve yapmayı lutfeyle!
57. Allahım! Bizlere takdir buyurmuş olduğun şu ömrümüzü Senin rızana uygun bir şekilde geçirmemizde bizi muvaffak kıl ve bizi salih kullarından eyle!
58. Allahım! Nefsimize, şeytana, çevremize ve kendimize takılıp kalmaktan ve takılıp yolda kalanlardan olmaktan muhafaza eyle!
59. Allahım! Dünyanın dört bir yanında sıkıntı içinde olan kardeşlerimizi sıkıntılarından kurtar. Zalimin zulmüne son verdirt. Bu halden kurtulmaları adına hangi hal ile hallenmeleri gerekiyorsa o hal ile hallendir.
60. Allahım! dünyanın dört bir yanında insanlığın imanı için uğraşan kardeşlerimizi muvaffak eyle ve muhafaza eyle. Bulundukları memleketlerdeki insanlara hidayet lutfeyle. Özellikle memleketimizdeki insanlara hidayet lutfeyle. Bizleri de vesile eyle. Yapmamız gereken işleri bizlere yaptırt. Tembellikten bizleri muhafaza eyle.
61. Allahım! Hizmet kurumlarımızda bulunan talebe, veli, personel ve buralarla bağlantılı olan herkesi, muhafaza eyle, iman ve ibadet ehli eyle, insi ve cinni şeytanların şerrinden muhafaza eyle! Buralara zarar vermek isteyenlere fırsat verme ve şerlerinden muhafaza eyle!
62. Allahım! Hidayete muhtaç olan gönüllere hidayet bahşeyle! Bizleri de bu davada istihdam eyle!
63. Allahım! Bizlere vermiş olduğun her türlü nimetin şükrüne bizleri muvaffak eyle. Bu noktada tembellikten bizi muhafaza eyle!
64. Allahım! Bizleri yapma kabiliyeti olan her şeyi yapma gayretinde olanlardan eyle!

65. Allahım! Bizleri her türlü işimizde muvaffak kıl. Bizleri düşmanlarımıza karşı ve bizi düşman kabul edenlere karşı muzaffer kıl!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder