Okunması Ezberlenmesi Gereken Dua Ve zikirler - 2

1. Lâ ilahe illa ente vahdeke la şerike leke ahirül kelâmi fiddünya ve evvelül kelâmi fil âhireti ve fil kabri; Eşhedü en lailahe illallah ve eşhedü enne muhammeden resûlullahi sallallahu aleyhi ve sellem. (Senden başka ilah yoktur. Sen birsin. Senin ortağın yoktur. Dünyada son sözümüz, ahirette ve kabirde ilk sözümüz şudur; Şehadet ederim ki Allah'tan başka ilah yoktur; yine şehadet ederim ki Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) Allah'ın Resulüdür.)
2. Lâ ilahe illâ ente subhaneke. İnni küntü minezzalimin. (Senden başka ilah yoktur. Sen her türlü kusurdan, eksiklikten, eşi ortağı bulunmaktan mutlak münezzehsin. Ben gerçekten(Senin emirlerine itaatsizlik ederek) kendine yazık edenlerden oldum.) 
3. Rabbi innî messenniyeddurru  ve ente erhamurrahimîn. (Ya Rabbi bu dertler (nefsime yenik düşme) bana iyice dokundu. Sen merhametlilerin en merhametlisisin.)
4. Hasbiyallahu lâ ilâhe illa hu. aleyhi tevekkeltü vehüve rabbül arşil azîym. (Bana yardımcı ve destekçi olarak Allah kâfidir. O'ndan başka ilah yoktur. Ben O'na dayandım,O'na güvendim. Ve O (bütün kainatın idari merkezi olan) Büyük Arşın Rabbidir .)
5. Hasbunellahu ve ni'mel vekîl, ni'mel mevlâ ve ni'me'n-nasîr. Ğufraneke rabbenâ ve ileyke'l-masîr. (Allahım! Seni kendimeve bütün işlerime vekil tayin ettim ve Sana sığındım. Sen en güzel vekil, yardım edici ve en güzel sahipsin. Günahlarımdan dolayı Senden özür dilerim. Muhakkak ki dönüşümüz Sanadır!)

6. La havle vela kuvvete illa billahil aliyyil aziym. (Hareket ve güç, ancak yüceler yücesi olan Allah'ın dilemesi ile olur.)
7. Subhanallahi velhamdulillahi velâ ilahe illallahu vallahu ekber vela havle vela kuvvete illa billahil aliyyil azim.
8. Ya bâki entel bâki. (Ey Kendinden başka her şeyin fani olduğu tek Baki olan Allahım!) 
9. Elhamdulillahi alâ külli hâl sivel küfri veddalâl. (Bize uygun gördüğü her halimizden dolayı Rabbimize hamd edriz. Yeter ki küfür ve sapıklığa düşüp de Cehennemlik olmayalım.)
10. Ya mukallibel kulûb sebbit kalbî alâ diynik. (Ey kalpleri elinde bulunduran Allahım. Kalbimi (dilimi, düşüncelerimi, azalarımı, davranışlarımı) dinin üzere sabit kıl.
11. Allahummahfaznâ imaninâ ve aklinâ ve dininâ ve hizmetinâ. (Allahım! Aklımızı, imanımızı, dinimizi ve hizmetimizi muhafaza eyle!)
12. Amentü billahi ve melâiketihi ve kütübihi ve resulihi velyevmil ahiri vebil kaderi hayrihi ve şerrihi minallahi teâlâ vel ba'su badel mevt. Hakkun. Eşhedü en lâilahe illallah ve eşhedü enne muhammeden abduhü ve resûlühü. (Allah'a, meleklerine, kitaplarına, resullerine, ahiret gününe, kadere, hayır ve şerrin Allah'tan olduğuna, öldükten sonra dirileceğime iman ettim. Bu hak ve gerçektir. Şehadet ederim ki Allah'tan başka ilah yoktur. Ve yine şehadet ederim ki Muhammed O'nun kulu ve resulüdür.)
13. Rabbena la tuzi' qulûbena ba'de iz hedeytenâ ve heblenâ min ledünke rahmeh. inneke entel vehhâb. (Allahım! Bizleri hidayete erdirdikten sonra kalplerimizin sapmasına müsaade etme. Bizlere rahmetinle muamele eyle. Şüphesiz Sen  keremi ve lutfu bol olansın)
14. Allahumme innâ neselükel afve vel âfiyete vel muâfâted dâimete fiddünya vel ahireh. Vel fevze bilcenneti vennecâte minennar. (Allahım! Senden affını, afiyetini, dinimiz/dünyamız/ahiretimiz için devamlı yardımını diliyoruz. Cehennemden kurtuluş ve Cennete kavuşma mükafatı niyaz ediyoruz.)
15. Rabbena âtina fiddünya haseneten ve fil ahireti haseneten ve gınâ azâbennnar. Ve edhılnel cennete meal ebrar. Ya Azizü ya Gaffar. (Allahım! Bize hem dünyada hem de ahirette iyilik ver ve bizi cehennem azabından koru. Ve bizi cennetine koyacağın salih kullarınla beraber cennetine koy. Ey Aziz ve çok bağışlayıcı olan Rabbimiz!)
16. Rabbenağfirli velivalideyye velil mü'minîyne yevme yeqûmül hisâb. Birahmetike yâ erhamerrahimîn. (Allahım! Beni, anne babamı ve bütün müminleri hesap gününde bağışla. Ey merhamet edenlerin en merhametlisi!)

Okunması Ezberlenmesi Gereken Dua Ve zikirler -1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder