BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM DEMENİN FAZİLETLERİ


BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM DEMENİN FAZİLETLERİ
İnsan her işine besmele çekerek başlamalıdır. Çünkü Allah u Teala; “Beni zikredin ki, Ben de sizi zikredeyim” diyor. İnsan ilk önce Allah cc böyle emrettiği için her işine O’nu zikrederek başlamalıdır. Böyle yapmakla şunlara nail olur;
·         Yaptığı her iş ibadet olur(uykusu, yemesi, içmesi, çalışması, araba kullanması vs). Böylece; “Ben insanları ancak bana ibadet etsinler diye yarattım” emrine uygun yaşamış olur.
·         Yaptığı işle Allah’ın rızasını kazanır.
·         Allah’ın koruması altına girer.
·         İşinde bereket bulur. Allah’ın yardımını alır.
·         İşinde muvaffak olmasa bile ahiret mükafatını kazanır.
·         Daima besmele çeken Allah’ın sevgisini kazanır. Allah’ın sevdiği bir kul olur.
·         Kalbi günahlardan temizlenir,
·         İradesi güçlenir, ibadetlerini yapacak gücü kendinde bulur. İbadet etme direnci artar.
·         Enaniyetten kurtulur, yaptığı işleri kendinden bilmez.
·         Şeytanın vesveselerinden korunur, böylece yanlış işler yapmaz.
·         Allah inancı pekişir böylece imanı ziyadeleşir.
·         Her an Allah’ı hatırlayacağı için, ihsan şuuru (Allah’ı görüyormuş gibi) ile yaşamaya başlar. Her an Allah’ı görüyor gibi yaşayan da kendisini kötülüklerden uzak tutar. Allah ne der diye yaşar.
·         Besmele çekemeyeceği yapmaz. Böylece günahlardan uzak kalmış olur.
Bismillahirrahmanirrahim’in meali; Ey bu kainatın sahibi, maliki ve kainattaki her varlığa rahmet eden rabbim! Senin yardımını talep ederek senin adınla başlıyorum. Böylece ilan ediyorum ki; Sen dilemedikten ve yardım etmedikten sonra ben hiçbir şey yapamam. Yaptığım şeyleri yaptıranda Sen olduğunu ilan ediyorum.
Bismillahirrahmanirrahim diyen kişi şunları demiş olur;
v  “Allahım! Senin adınla başlıyorum, Sana dayanıyorum. Gaybı bilen Sensin, bilmediğim şu konuları hakkımda hayırlı eyle, aciz kaldığım bu durumda bana yardım elini uzat. Ben başkasına değil sadece Sana itimat ettiğimi ilan için bu besmele ile işime başlıyorum.Şeytandan ve bildiğim ve bilemediğim bütün düşmanlarımdan Sana sığınıyorum. Çünkü bunlara karşı benim ne gücüm ne de iradem var. Ancak Sen bana yardım edersen ben bunların üstesinden gelebilirim.
v  Allahım besmele çekerek, Senin mülkünden yararlanmak için Sen’den izin istiyorum. Sen müsaade edersen ben bundan faydalanabilirim. Böylece Senin nimetine karşı nankörlük, Sana karşı da saygısızlık etmiş olmaktan uzak olmayı ümid ediyorum.
v  Allahım! Bu işime besmele ile başlayarak bu işimi Sana karşı yapılan bir ibadet olarak kabul etmeni istiyorum. Çünkü bu işim hem Senin bana emanet ettiğin şeyi korumak amaçlı olarak yapmaya çalışıyorum ve hem de bu işime zikirle başlayarak Seni hatırlamaya çalışıyorum.
v  Allahım! Bu işime besmele ile başlayarak, nefsimin ve şeytanın beni düşürmeye çalıştıkları enaniyet ve kibir bataklığına düşmemeyi arzu ediyorum. Çünkü besmele ile başlayarak bu işi başarttıranın ve yaptıranın Sen olduğunu ilan ediyor ve nefsimin kendisine pay çıkarmasına engel olmaya çalışıyorum.
v  Allahım! Bu işime besmele ile başlayarak Senin gücüne dayandığımı ve kendi gücüme güvenmediğimi ilan ediyorum. Böylece Senin karşında ben kendi gücümün olmadığını, acizliğimi idrak ettiğimi ilan ediyorum.
v  Allahım! Senin adınla başlayarak kulun olduğumu ve bundan da şeref duyduğumu tekrar ikrar ve ilan ediyorum.
BESMELE İLE BAŞLAMANIN FAZİLETLERİ
v  İlk yazılan, Besmeledir. Âdem aleyhisselama ilk gelen, Besmeledir. Müminler, Besmele yardımıyla Sırattan geçer. Cennet davetiyesinin imzası Besmele’dir. Hoca çocuğa Besmele okur, çocuk da söyleyince, Allah u Teâlâ, çocuğun ve anasının ve babasının ve hocasının Cehenneme girmemesi için senet yazdırır. [S. Ebediyye]
v  Besmeleyle yenen yemek bereketli olur. [İbni Mace] Besmeleyle başlanmayan her önemli iş noksan kalır. [Beyheki]
v  Eve girerken Besmele çekilirse, şeytan, “Bu eve girmeme imkân yok” der, dönüp gider. [Tibyan]
v  Besmeleyle yazı yazanın haceti kolaylaşır, Allah u Teâlâ da razı olur. [Deylemi]
v  Besmeleyle işe başlayanın günahları af olur. Yemeği Besmeleyle yiyip, sonunda Elhamdülillah diyenin, daha sofra kalkmadan günahları affolur. [Taberanî
v  Sıkıntıya düşen, “Bismillahirrahmanirrahim ve lâ havle ve lâ kuvvete illâ billahil aliyyil azîm” derse, her türlü sıkıntıdan kurtulur. [Deylemi] Bin kere Besmele okuyanın dört bin büyük günahı af olur. [Tergib-us-salat]
v  Besmele yazılı bir kâğıdı yerden kaldıran, sıddıklardan yazılır. [Tergib-us-salat]
v  Besmelesiz koku sürünen, şeytanlara da koku sürmüş olur. [İbni Sünni]
v  Yemeğe başlarken Allah u Teâlâ’nın adını anın, yani Besmele çekin! Başında Besmele çekmeyi unutan, hatırladığı zaman, “Bismillahi alâ evvelihi ve ahirihi” desin! [Ebu Davud, Tirmizi, Hâkim]
v  Şeytandan korunmak için, yemek yerken, istirahat ederken ve gece yatarken Besmele çekin! [Taberanî]
v  Helaya girerken çekilen Besmele, cinlerin gözüne perde olur, avret yerini göremezler. [Tirmizî]
v  Kapısını besmeleyle kapatan şeytandan korunur. Bir çubukla da olsa kapları Besmeleyle örtün! [İ. Hibban]
v  Şeytan, Besmele çekilmemiş yemeği kendine helâl görür. [Müslim] Şeytandan korunmak için, eve girerken selam verin ve yemeği besmeleyle yiyin! [Taberanî]
v  Evden çıkarken “Bismillahi, tevekkeltü alallah, lâ havle ve lâ kuvvete illâ billah” diyen, tehlikelerden korunur ve şeytan ondan uzaklaşır. [Tirmizi]

v  “Ya Resulallah, çok yediğimiz halde doymuyoruz, yemeğin bereketi olmuyor” dediler. Resulullah, “Yemeği ayrı değil beraber yiyip Besmele çekilirse, bereketli olur” buyurdu. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder